Colocador de productes financers i inversions borsàries. (el que en anglès es diria Broker). nascut el 1967, la generació probablement més malaguanyada del s XX. 2 fills dels que sort n`he tingut.

Wednesday, January 17, 2007

telescopi

No us he parlat mai d`ell, però tinc un amic que ha estat per a mi com un germà gran.
Avui us en faré cinc centims. (Li direm tiko en honor a Tico Brahe.)

Em vaig adonar que era bona persona ja fa uns 14 anys. Treballavem junts a una societat de valors. Hi havia una màquina de cafè que anava amb monedes. Un dia que no portava res a sobre li vaig dir; "Tiko, t`haig de demanar una cosa, em pots deixar diners?"
Ell va entendre que necessitava pasta seria i em va respondre "el que faci falta, ara mateix trec el que necessitis de caixa i ja m`ho tornaràs quan puguis". Havent aclarit que només eren 35 pessetes, em va acompanyar a fer el cafè i aixi vam tenir la primera conversa llarga.

La meva admiració per ell és total i incondicional. I em sap greu una cosa dels amics de debó; pateixen per tu.
. Ara m`adono que amb la meva història de casi casori va estar intentant fer-me reflexionar i que ho va passar casi tan malament com les meves germanes. L`altre dia vaig comentar que en el tema Lourdes m`havia salvat sobre la botzina com en un partit de bàsquet guanyat amb un triple al darrer segon. Sempre agut em va etzibar; que collons
sobre la botzina¡¡ et vas salvar als despatxos i un minut avans de mitjanit del venciment del recurs¡¡¡


No se si m`està llençant una indirecta, però l`altre dia em va regalar un telescopi
preciós. L`astronomia significa allunyar-te de les acceleracions quotidianes. Observar l` armonia silenciosa del firmament és relativitzar el laberint de ratolins en el que cada un viu. Pensar en les dimensions inmenses del temps i l`espai obliga a reconeixer la brutal insignificància de nosaltres i sobretot de les nostres tristeses.

Em perdré doncs, de tant en quant, en les inmenses miríades.








(i a la cambra de la veïna del davant que no tanca mai les cortines)

4 Comments:

Blogger El veí de dalt said...

Caram, Chamb! Estàs profund avui. Mira, mira (al cel i al pis de davant), però no t'acostumis a mirar per un forat. Perdràs la perspectiva del plànol general.

3:36 PM

 
Blogger Oriol said...

salvant distàncies i situacions. Casualment l'altre dia pensava si es podia fer una forta amistat a una edat de 30 anys. I estic arribant a la conclusió que si és possible.

5:52 PM

 
Anonymous La princesa Sissí que va de vermell said...

Vaja, vaja, vaja... a sobre de poca vergonya, poeta. Això és aposta doble a zero.

6:46 PM

 
Anonymous Pd40 said...

Aquí és quan es veuen els amics de debó, quan les coses són difícils. Ser amic en els bons moments no costa gaire.

10:10 PM

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home