Colocador de productes financers i inversions borsàries. (el que en anglès es diria Broker). nascut el 1967, la generació probablement més malaguanyada del s XX. 2 fills dels que sort n`he tingut.

Sunday, February 11, 2007

subvenció pública

L`altre dia el meu nebot va anar a matricular-se pel segon semestre i després va pasar per casa meva a no se que. Com és normal en ell, es va deixar l`imprès de matriculació tirat al sofà.
M`ha donat per mirar-lo i he vist la suma de conceptes;

Total de preus acadèmics 584,9€
Documentació matricula 1,3€
Despeses de matriculació 39,9€
Import total de la matricula 623,10€

Cost mitjà de la docència d`aquesta matricula 3.573,86
Subvenció pública a la docència 2.991,86
Aportació de la persona matriculada 581,9


toma ya¡¡¡ els passen pels nassos que paguen una fracció del cost.

Al respecte, m`han vingut una sèrie de consideracions;


1) no cal humiliar a la gent, i menys als estudiants.
2) si alguna subvenció hi ha és a la inmensa massa d`inutils que cobren de la universitat, desde molts catedràtics fins al molts uixers.
3) ja em dirà l`idiota que calcula el cost com s`ho fa. No val donar una xifra aixi i silenciar la metodologia.
4) el cost pot ser el que indiquen però el valor de l`ensenyament que rep el meu nebot és infinitament inferior al que paga. D`algunes assignatures que fa només aproven els que van a apendre a academies privades. (fa industrials)
5) els pares del meu nebot, i jo mateix que collons, paguem uns impostos brutals. A sobre que no ens vagin perdonant la vida. (tinc una petita empresa que paga uns 3.000mensuals d`impostos entre IPRF, SS i IVA.). (un dia conteu el que pagueu realment a l`any entre tots els impostos, us agafarà un cobriment)
6) insiteixo que el nivell de les universitats catalanes, amb altissimes excepcions, és ridicul i vergonyós. Tots els qui hi hem passat ho sabem.
7) que s`en vagi a pastar fang qui va tenir l`idea de posar això als impressos de matricules.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Home chamb, a Industrials Barcelona, si fa primer, foten canya i només aproven els d'Academia perquè van a carregar-se al màxim d'estudiants... Que això pot voler dir mala educació? Si, però la UPC funciona així... (en totes les carreres, que jo faig Aeronàutica i la matrícula es la mateixa restregada xD)

2:36 PM

 
Anonymous Pd40 said...

Això de la matrícula ja ho havia vist en els meus temps, no és d'ara. Suposo que és per fer mala consciència... si és per això ho podien posar a les nòmines dels polítics, a veure si també funciona.

9:29 PM

 
Blogger Chamb said...

a tots els meus fans;

com que no puc canviar aquest blog a la nova versió (no passa la censura)

m`he traslladat a

http://nouchamb.blogspot.com/

ja a les seves pantalles¡¡¡¡¡

11:59 PM

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home